شخصيتي هاي مناسب شغل كارشناس آموزش
منظور از توسعه منابع انساني چارچوبي براي كمك به كاركنان براي توسعه مهارت ها، دانش و توانايي هاي خود است كه به نوبه خود اثربخشي سازمان را بهبود مي بخشد.
از نظر شخصيتي نميتوان كارشناس آموزش را در تيپ شخصيتي خاصي قرار داد. با اين حال برخي از ويژگيهاي شخصيتي وجود دارد كه بهتر است كارشناس آموزش آنها را داشته باشد. در ادامه به اين ويژگي ها خواهيم پرداخت.
ويژگي هاي شخصيتي كارشناس آموزش
- دانش عميق
قبل از اينكه شخص ديگري را آموزش دهيد، بايد اطمينان حاصل كنيد كه دانش عميقي در مورد دامنه يا صنعتي كه آموزش ميدهيد داريد. خواه دانش، محصول آموزش فروش يا آموزش مهارتهاي نرم مانند رهبري، كار گروهي يا مهارتهاي ارتباطي باشد، شما بايد خودتان به خوبي در آن مسلط باشيد.
اطمينان حاصل كنيد كه تحقيقات كاملي انجام ميدهيد و زمان خوبي را صرف آماده سازي براي جلسه تمرين خود ميكنيد. با وجود اين، اگر با سوالاتي مواجه شديد كه پاسخي براي آنها نداريد، حالت تدافعي به خود نگيريد- آن را بپذيريد و به كادر خود بگوييد كه بعداً به آنها پاسخ خواهيد داد.
- مطلب مرتبط: شرح وظايف كارشناس آموزش
- ارتباط قوي
براي ارائه نقطه نظرات و آموزش، بايد در ارتباطات خود شفاف باشيد. ارتباط شفاف به توانايي توضيح مفاهيم دشوار به زبان ساده خلاصه ميشود. تنها راهي كه ميتوانيد شنوندگان خود را درگير كرده و با انگيزه نگه داريد اين است كه بتوانند شما را به خوبي درك كنند.
چه چيزي باعث ايجاد ارتباط قوي ميشود؟ كسي كه ميداند در مورد چه چيزي صحبت ميكند و ميتواند پيام خود را به طور دقيق منتقل كند، ميتواند ارتباط قوي نيز ايجاد كند. ارتباط چيزي فراتر از زبان و حرف زدن است. عواملي مانند تماس چشمي، حركات دست و وضعيت بدن نيز چيزهاي زيادي در مورد مهارتهاي ارتباطي افراد ميگويند.
- توانايي ارزيابي نيازهاي آموزشي
آيا ميتوانيد شكافهاي موجود در تجارت را ارزيابي كنيد؟ آيا ميدانيد كاركنان شما چه كمبودهايي دارند؟ آيا از انواع ارزيابيهاي مورد نياز براي شناسايي نيازهاي آموزشي در شركت مطلع هستيد؟
به عنوان يك مدير آموزش، بايد دائماً مراقب شكافهاي موجود در تجارت باشيد و به راههايي براي پر كردن آنها فكر كنيد. نيازهاي آموزشي ميتواند از دانش صنعت گرفته تا حين كار، آموزش عملي و آموزش مهارتهاي نرم متغير باشد.
در اين دنياي هميشه در حال تغيير، هدف شما بايد اين باشد كه اطمينان حاصل كنيد كه شركت شما با جديدترين ابزارها و روشها به روز شده است. روشهاي ارزيابي ميتواند شامل نظرسنجيهاي كاركنان، گروههاي متمركز، ارزيابيهاي فردي و حتي آموزشهاي مرتبط با عملكرد باشد.
منبع: بلاگ ايران استخدام
برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
<~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>